Dé specialist in taakdelegatie en verzuimbegeleiding. Bel 085 040 2180 of mail

/ Nieuws

Blijf op de hoogte van ons nieuws.

/Interview  |  05/07/2023

Hoe KroeseWevers haar eigen eerste klant werd

Van interne samenwerking met Dokter Jones naar nieuwe dienstverlening

De ruim 400 medewerkers van KroeseWevers ondersteunen hun MKB-klanten graag met een compleet advies. Niet alleen als accountant of belastingadviseur maar ook bij ondernemersvraagstukken of personeelsvragen. Zou het dan niet ideaal zijn als je de klant samen met Dokter Jones verder kunt ontzorgen door de verzuimbegeleiding uit handen te nemen? Senior specialist Pensioen & inkomen én Register casemanager Claudia Grimberg-Pont over de externe maar ook interne samenwerking met Dokter Jones.

 

Claudia, jullie samenwerking met Dokter Jones is tweeledig. Hoe steekt dat in elkaar?

 “Anderhalf jaar geleden zijn wij overgestapt naar Dokter Jones. Daar ging een heel proces aan vooraf. Wij merkten om te beginnen zelf dat we behoefte hadden aan een andere invulling van onze verzuimbegeleiding. Onze organisatie groeide en we wilden grip hebben op het verzuimproces. Meer eigen regie en korter op de bal zitten.

Daarnaast merkten wij dat we onze dienstverlening wilden verbreden. Wij willen onze klanten zoveel mogelijk ontzorgen. We zijn daardoor al met veel bedrijven vergroeid op het gebied van belastingadvies, personeels- en salarisadvies, arbeidsjuridisch advies, subsidieadvies, enzovoort. Maar met verzuim deden we nog niets. Terwijl we in onze andere diensten wel te maken hadden met de gevolgen ervan.

Die twee kanten zorgden ervoor dat we binnen de organisatie in gesprek zijn gegaan. Hoe kunnen we het anders doen? Hoe kunnen we onze klant verder ontzorgen met een dienstverlening die voldoet aan onze wensen? We kwamen erop uit dat wij eigenlijk zelf de proef op de som wilden nemen. Zo werden wij onze eerste klant.

Pas toen wij tevreden waren, zijn we andere klanten gaan aannemen. Met KroeseWevers voor het casemanagement en Dokter Jones voor de arbodienstverlening.”

 

Hoe paste jij als specialist pensioen en inkomen in dit proces?

“Ik had in mijn functie al geregeld te maken met arbeidsongeschiktheid en ziekte. Dat was de connectie waardoor ik werd gevraagd mee te denken over de beste invulling van onze arbodienstverlening. We waren niet tevreden over de traditionele aanpak, maar hoe moest het dan wel? Hoe konden we onszelf en onze klanten beter ondersteunen?

Ik ben de opleidingen Regie tot verzuim en Register casemanagement gaan volgen om hier zelf een rol in te kunnen spelen. Zowel voor KroeseWevers als voor onze klanten maakt dat de lijnen zoveel korter en de acties zoveel sneller: dat is al een groot deel van de winst. Het andere voordeel moest uit de medische hoek komen. In onze zoektocht naar een partij die aansloot op onze denkwijze, vonden we Dokter Jones.”

 

Wat maakt Dokter Jones voor jullie de beste samenwerkingspartner?

“De snelle beschikbaarheid van consulten, de deskundige adviezen en de goede communicatie. We schakelen heel makkelijk en er wordt altijd met ons meegedacht. Ik plan zelf de afspraken voor medewerkers in en als we spreekuur op donderdag hebben, bespreken we op maandag al het verslag daarvan. De lijnen zijn kort en we blijven constant in gesprek: met Dokter Jones, met HR voor onze eigen medewerkers, met leidinggevenden voor onze klanten. Zo houden we allemaal de regie op wat er gebeurt. Dat was onze wens. En die sluit perfect aan op de werkwijze van Dokter Jones.”

 

Wat vinden jullie klanten van deze werkwijze?

“Het scheelt gewoon aan alle kanten tijd. We kennen de bedrijven al en dat is voor beide bedrijven makkelijk en vertrouwd. We hebben ook al veel informatie beschikbaar over contracten, salarissen, subsidies die we (met contractuele toestemming) allemaal kunnen inzetten voor de klant. En intern kennen we uiteraard ook de weg. Het gaat zoveel sneller als wij even zelf iets juridisch kunnen navragen of de klant kunnen wijzen op een mogelijke subsidie.

Het maakt het ook heel laagdrempelig over en weer dat we al met regelmaat bij de klant aan tafel zitten. Als onze salarisadministrateur van de klant hoort dat een medewerker zich ziek heeft gemeld in verband met complicaties rond de zwangerschap, dan spreekt hij bij ons op kantoor de casemanager aan. Die korte lijntjes schelen de klant zoveel werk – en in dit voorbeeld ook veel geld.”

 

Dokter Jones staat voor een snelle en goede begeleiding bij verzuim. Met aandacht voor de medewerker én het bedrijf. Meer weten? Neem contact op!

Samen bereiken we meer.

Dokter Jones is specialist in taakdelegatie en verzuimbegeleiding. Onze bedrijfsartsen werken nooit alleen, maar samen met betrokken specialisten taakdelegatie en casemanagers verzuimbegeleiding. Zo bieden wij met ons team efficiënte zorg met aandacht. Voor het bedrijf, voor de medewerker én voor het re-integratietraject.

Weten hoe?

Aan de slag met Dokter Jones.

Klaar voor een goede en snelle aanpak bij verzuim?
Neem contact op met het team van Dokter Jones!

Hoe kunnen wij je helpen?